Technika ta polega na tym, że uderzamy dźwięk, w tym przykładzie jest to piąty próg na strunie G, a potem bez uderzania w struny dociskamy mocno próg wyższy kolejnym palcem na tej samej strunie, czyli na progu szóstym.
Polega na tym, że uderzamy dźwięk, w przykładzie na progu 3 i przesuwamy palec na kolejny 6 próg, bez pociągania drugi raz struny. Podczas przesuwania palca nie odrywamy go od gryfu, dociskamy cały czas strunę.
Slide w tym przykładzie jest wykonywany na strunie szóstej E, przesuwamy palec z nieokreślonego niżej progu do progu podanego w tabulaturze. W strunę uderzamy podczas przesuwania.
Jest to odwrotność Slide-up’a. uderzamy pierwszy dzwięk i zjeżdżamy do niższego bez używania ręki uderzającej struny. Tak samo podczas przesuwania, palca nie odrywamy go od gryfu, dociskamy cały czas strunę.
Slide w tym przykładzie jest wykonywany na strunie szóstej E, przesuwamy palec z nieokreślonego wyżej progu do progu podanego w tabulaturze. W strunę uderzamy podczas przesuwania.
Podciągamy strunę do określonej wysokości. W przykładzie przyciskamy 4 próg na strunie G, uderzamy w strunę i podciągamy ją o pół tonu wyżej. Oznaczenia: full - cały ton, 1/2 - półton, 1/4 - ćwierćton, 1 1/2 - półtora tonu, 2 - dwa tony.
Podciągnięcie struny do określonej wysokości i opuszczenie do wartości wejściowej. Oznaczenia: full - cały ton, 1/2 - półton, 1/4 - ćwierćton, 1 1/2 - półtora tonu, 2 - dwa tony.
Podonie jak band and release, tylko najpierw podciągamy strunę, dopiero wtedy uderzamy i następnie opuszczamy o odpowiednią wartość: 2 - dwa tony, full - cały ton, 1 1/2 - półtora tonu 1/2 - półton, 1/4 - ćwierćton.
Vibrato to podciąganie i opuszczanie struny dociśniętej na
danym progu, w tym przypadu na progu 6. Technika ta jest oznaczana znakiem ~ za cyfrą oznaczającą próg. Czasami tą technikę oznacza się nad tabulaturą:
W przykładzie palce lewej ręki kładziemy na czterech strunach G, D, A, E w dowolnym miejscu na gryfie. Nie dociskamy strun do progów jedynie lekko przykrywamy. Uderzamy w struny. Wydobywamy wtedy twardy dźwięk.
Natura harmonic - kładziemy palec ręki na strunie, ale nie dociskamy i pociągamy za strunę, wydobyty dzwięk to tak zwany flażolet, flażolety naturalne uzyskuje się poprzez delikatnie przyłożenie palca na 5, 7 i 12 progu każdej struny.