Lekcje na FB ikona youtube

Nuta - ikonaHistoria i uniwersalność gitary
Nuta - ikonaBudowy gitar
Nuta - ikonaAkcesoria gitarzysty
Nuta - ikonaRodzaje strun
Nuta - ikonaRozmiar gitary
Nuta - ikonaKupujemy gitarę, piec, efekt
Nuta - ikonaCzynności konserwacyjne

Nuta - ikonaPozycje do gry
Nuta - ikonaUkład rąk i kostki
Nuta - ikonaSystemy strojeń
Nuta - ikonaStrojenie gitary
Nuta - ikonaZakładanie / Wymiana strun
Nuta - ikonaNapinanie gryfu

Nuta - ikonaĆwiczenia rozciągające
Nuta - ikonaJak czytać akordy i tabulatury?
Nuta - ikonaTempo gry / Bicia
Nuta - ikonaTechniki gry palcami i piórkiem
Nuta - ikonaTechniki zaawansowane
Nuta - ikonaRozpis dźwięków na gryfie
Nuta - ikonaTabela akordów
Nuta - ikonaZmiana akordów
Nuta - ikonaKapodaster
Nuta - ikonaGra z metronomem

Nuta - ikonaGamy durowe i molowe
Nuta - ikonaGamy schromatyzowane
Nuta - ikonaKoła kwintowe
Nuta - ikonaInterwały
Nuta - ikonaTrójdzwięki i ich przewroty
Nuta - ikonaTriada harmoniczna
Nuta - ikonaAkordy septymowe i nonowe
Nuta - ikonaFlażolety
Nuta - ikonaTabela symboli akordowych
Nuta - ikonaSkale - wstęp
Nuta - ikonaSolo i improwizacja
Nuta - ikonaNauka gry z nut

Nuta - ikonaSkala jońska
Nuta - ikonaSkala dorycka
Nuta - ikonaSkala eolska
Nuta - ikonaSkala frygijska
Nuta - ikonaSkala lidyjska
Nuta - ikonaSkala miksolidyjska
Nuta - ikonaSkala lokrycka
Nuta - ikonaPentatonica durowa
Nuta - ikonaPentatonica molowa

Nuta - ikonaLekcje gitarowe
Nuta - ikonaYoutube

Nuta - ikonaMateriały
Nuta - ikonaTabulatury





Zakup gitary, wzmacniacza, efektu.








Kupujemy gitarę akustyczną.

Jaką kupić i uniknąć niemiłych niespodzianek?

Wybór gitary, to tak jak wybór butów. Nikt nie powie Ci, w których butach tobie będzie najwygodniej, a takie za 50 zł. starczą na pół roku. Najlepiej zapytać się o radę doświadczonego gitarzysty, który będzie wiedział, jaką gitarę dobrać dla początkującego. Staraj się nie oszczędzać na czasie podczas zakupu gitary. Pójdź do kilku sklepów, zapytaj się sprzedawców i dobrze przeanalizuj to, co mówią, ale nie sugeruj się wszystkim. Przede wszystkim Ty sam, lub osoba pomagająca Ci w kupnie gitary powinna posłuchać jak dany instrument gra. Jest kilka ważnych rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę, zapytać lub usłyszeć.






Kupujemy gitarę elektryczną.

Co warto wiedzieć przed zakupem gitary


Na rynku można znaleźć wiele modeli gitar elektrycznych, które różnią się jakością drewna, materiałem, wykonaniem, elektroniką. Większość gitarzystów powiada, że tańsze gitary to gorsze gitary, a droższe - lepsze. I to się zgadza, bo tańsze gitary są robione masowo, wszystkie elementy są produkowane maszynowo, a dobre gitary są robione ręcznie z dokładną starannością. Oczywiście od pewnego pułapu cenowego płacimy już tylko za markę, limitowaną edycję lub oryginalne wykończenie. Dlatego duża ilość doświadczonych gitarzystów szuka instrumentów wyprodukowanych kilkadziesiąt lat temu, kiedy jakość wykonania była dużo lepsza i cena nie za wysoka.


Nie znaczy to jednak, że wśród tańszych gitar nie można znaleźć dobrej gitary. Po prostu kupując tańszą gitarę jest szansa, że trafi się dobry instrument, a kupując droższą prawdopodobieństwo jest większe. Trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy, takie jak: wykonanie korpusu, gryfu, elektronikę, mechanikę mostka, kluczy. W budowie bardzo dobrych gitar zwraca się nawet uwagę na takie rzeczy jak układ słojów w drewnie, gdzie w tańszych, przy produkcji masowej się na to nie patrzy, albo rozdziela się czyste deski na gitary lakierowane, a te z sękami i przebarwieniami się maluje.

Jeśli chcesz kupić gitarę to najpierw ją wypróbuj. Każda gitara brzmi inaczej, nawet gitary tego samego modelu. Dlatego ważne jest, abyśmy zagrali i przetestowali własnoręcznie kilka, a nawet kilkanaście modeli i porównali. Ta gitara ma nam odpowiadać, ponieważ to my spędzimy przy niej bardzo dużo czasu w przyszłości.

Rzeczy, na które należy zwrócić uwagę to:





Kupujemy gitarę klasyczną

Wskazówki i porady


Jeżeli chcesz grać muzykę klasyczną dobrym wyborem będzie zakup gitary klasycznej. Jeśli interesuje cię flamenco - powinieneś rozejrzeć się za gitarą flamenco, różniącą się kilkoma szczegółami od gitary klasycznej. Gitara flamenco jest nieco mniejsza od gitary klasycznej, wykonana z innych gatunków drewna, co daje jaśniejszy i bardziej donośny dźwięk. Struny położone są bliżej gryfu, przez co lepiej i szybciej możemy operować na gryfie.

Jeśli nie wiesz do końca czy wybrać gitarę akustyczną czy klasyczną, uniwersalnym wyjściem będzie wybór gitary klasycznej.

Rzeczy, na jakie trzeba zwrócić uwagę przy zakupie gitary klasycznej to:





Kupujemy wzmacniacz

Bardzo krótko o wzmacniaczu:

Jak wiadomo gitara elektryczna bez nagłośnienia gra bardzo cicho, a ponieważ jest źródłem sygnału elektrycznego należy podłączyć ją pod wzmacniacz, nazywany inaczej piecykiem albo combem gitarowym. Gitarę z piecykiem podłącza się za pomocą kabla z końcówkami jack-jack. Wzmacniacz składa się z przedwzmacniacza (preamp), którego zadaniem jest przesterowanie i wzmocnienie sygnału i końcówki mocy (poweramp), która wzmacnia otrzymywany sygnał na głośniki. Większość pieców gitarowych zawiera dodatkowe układy modyfikujące i przetwarzające dźwięki, jak np. przester – overdrive, pogłos – reverb.



Rys.: Piec gitarowy - basowy

Rys.: Kabel gitarowy ze złączem jack mono - jack mono

Wyróżniamy trzy typy wzmacniaczy:


Jaki wzmacniacz wybrać?

Różne wzmacniacze z różnymi gitarami mają różne brzmienia, dlatego ciężko jest komuś doradzić, jaki piec powinien wybrać. Zależy to od gustu, upodobań i od przeznaczenia pieca. Przed zakupem, najlepiej wziąć gitarę i przejść się do sklepu, przesłuchać kilka wzmacniaczy i porównać. Jeżeli zaczynasz grać i będziesz używać gitary tylko w domu to moim zdaniem małe combo 10W, 15W w zupełności na początek wystarczy. Jeżeli masz już trochę doświadczenia lub będziesz grać z kimś, szczególnie z perkusistą to taki piecyk się nie sprawdzi. Do spokojnej gry w zespole powinien wystarczyć piec 40W, jeśli jednak chcesz grać ciężką muzykę warto mieć zapas mocy 60-80W. Najtańsze piecyki 10W można kupić od 150 zł. Te lepiej brzmiące zaczynają się od 600 zł. Mają większe głośniki, które pozwalają uniknąć większych zniekształceń dźwięku przy głośniejszym graniu. Jeszcze inne wyjście i chyba najlepsze, to poszukać w podobnej cenie większego używanego pieca, które w większości są bezawaryjne. W podobnej cenie nowych wzmacniaczy można znaleźć dużo lepsze wzmacniacze używane. Jeżeli chodzi o kable to nie te najtańsze, które często się łamią i przerywają, najlepiej zakupić kable z zalewanymi końcówkami, ekranowane i jak najbardziej krótkie, ponieważ długość kabla też ma wpływ na jakość brzmienia.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego wzmacniacza:






Kupujemy efekt

Efekt gitarowy to urządzenie, które przetwarza i modyfikuje dźwięk gitary elektrycznej. Jeżeli dopiero zaczynamy naukę i nie wiemy co konkretnie będziemy grać, to polecam takie urządzenie. W Internecie można znaleźć przeróżne multiefekty, które zawierają w sobie bardzo wiele typów efektów, z których napewno wybierzemy coś dla siebie:)

Rys.: Multiefekt Digitech



Rys.: Multiefekt Zoom GFX



Dla zaawansowanych gitarzystów którzy już się trochę nagrali i używają tylko kilka efektów takich jak: overdrive, distortion, flanger, chorus, reverb polecam dać sobie spokój z multiefektami, zainwestować w coś konkretnego bez zbędnych ulepszeń. Jeśli chodzi o efekty dla nich, to nic nie zastąpi oddzielnych kostek.



Opis najbardziej znanych efektów:



Kontakt | Polityka prywatności | Mapa strony | Linki | O mnie | eye2k © 2013